torsdag 25. februar 2010

Tomt...

Ja det er hva man kan kalle stua mi for tiden...
Solgte vår gamle sofa for en uke siden, så skulle vi få Ektorpen i morgen.
Men IKEA,den gang ei... Nå kommer den ikke før i uke 10! UKE 10! Er jo to uker til... Blir kriging om stolen kan jeg tenke meg...
Jada, dumhet å la sofaen gå før vi får den nye, men mannen har vært bortreist i 11 dager, kom hjem i dag, å vi skulle få ny sofa i morgen, så var j egentlig ikke noe problem.
Men så feil kan man ta.
Så stua mi er tom...
Her ser dere forresten mine gedigne svære vindu, som er en av hovedgrunnene til at jeg føler at jeg vil flytte, man får liksom ikke helt rette stemninga.
Dessuten er det pyton når sola steiker.
Men så er det fantastisk fint da til tider, kjempefin utsikt!:)


I dag kom altså mannen hjem, etter 10 dager! Har savna han veldig,så godt å ha han hjemme igjen:) Tenkte kose oss litt, så jeg har vaska og styrt hele dagen i dag, så det dufter durance i hele huset, rene sengklær,pussa vinduer osv:) Så deilig å få det gjort!

Mannen kom hjem til lasagne, en god salat,rundstykker og vin/pepsi max:)
Bildet av bordet ble altså bare halvdekt bord, men bedre en ingenting,hehe!
Etter "så" mange år sammen, altså i overkant av 5 år, så er det godt å føle savnet.
Følelsen av savn er noe jeg har "lært" meg å leve med. Ikke bare etter mannen,men noe jeg å mannen har prøvd veldig lenge, som ikke kommer så lett.
En annen type savn, men allikevel høyst tilstede.

Har fått sånn smådilla på rosa jeg, så nå er det kommet lyserosa lys i noen lysestaker, kjøpt noen gammelrosa puter til sofaen som forhåpentligvis kommer en vakker dag:)Så har jeg kjøpt meg ny kurv å legge blader i, ble litt kjedelig å ha den rett på gulvet, så måtte fikse opp noe, litt midlertidig til jeg kanskje kommer på noe annet, men det funker i allefall nå!
En gammel,sjarmerende stol gjør faktisk utrolig mye har jeg funnet ut, så en får bli som den er, får ikke samme effekten av å male den:)


I helga er det Bergensbesøk, i hovedsak treningssamling med hundene, men også litt kos vil jeg tro:) Skal ut å spise lørdag i allefall. Ikke så ofte man sees, så gleder meg veldig til det:)


post signature

9 kommentarer:

KATRINES INTERIØR sa...

Hei! :) Du bor i Tromsø du også? Så fint dere har det! Har du bestilt sofa fra nettet på IKEA? Er ikke det dyrt? Ektorpen er ingen dum idé, blir sikkert kjempefint, det er jeg sikker på ! :) Ha en veldig fin kveld.

KATRINES INTERIØR sa...

Det var jo kjempelurt at dere gjorde det, jeg blir gjerne med en neste gang det bestilles ;) Min mann er fra Kaldfjorden (Hugo Pettersen), vi bor på Kvaløysletta rett ved Eide Handel så det er ikke langt unna! :)

MissMette sa...

Hei Kristina
Kom over bloggen din via en annen, og tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor :o) kjempekoselig blogg, mye variert, et flott hjem og fine bilder - her kommer jeg sikkert tilbake. Ønsker deg en fortsatt fin kveld. Klem fra Mette

KATRINES INTERIØR sa...

Stemmer, i Eidkjosen (Eidkjosvegen) helt på toppen. Veldig flott og flott utsikt! Artig at du bor i Oladalen, svigers bor der så jeg er der titt og ofte ;)

Ingvild sa...

Synes det vinduet var uttrolig lekkert da og stuen så koselig ut selv om den mangler en sofa! Legg ett teppe på gulvet og lek at dere er på piknic. hihihi!

Tror jeg skjønner hvilket savn dere går og bærer på, hvis det er det jeg tror er vi i samme båt. Det er et vanskelig savn - men du er ung enda og mye kan skje...

Ha en fin kveld,
klem, I

Anne sa...

Hei hei!
Så fint, men samtidig trist innlegg.
Det er godt å kjenne på at ein saknar nokon, men all type sakn er ikkje av det gode.
Håpar det ordnar seg for dykk!
Stor klem frå Anne:)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Så nydelige bilder ! ♥

Så typisk med den sofaen da, kjedelig å være uten sofa i to uker. Men da blir det ekstra godt når den kommer ! ;)

Sånn kurv vurderer jeg å kjøpe også. Veldig fin syntes jeg ! ♥

Fretex kan ha Norgesglass, så ta en titt der. ;) Jeg kjøpte mine med og uten blomster i en blomsterbutikk i Oslo. Men har sett de på Fretex her også. Regner med at det er noen Fretex i Tromsø også. :)

Ha en herlig helg Kristina ! ♥

Nattaklem Anette

iselin-Bakeglede og familieliv sa...

Fikk skikkelig helgestemning av innlegget ditt=)
Nå har jeg endelig fått kjøpt meg durance også.Lukter nydelig=)
Ha en flott helg=)

Vibeke sa...

Så koselig du har det hjemme hos deg!

Håper det ordner seg for dere og at dere slipper å lengte så mye lenger!

Ha en fin kveld!

Klem fra Vibeke